Kortingsactie PPID bij paarden - Slingelanddierenartsen

Kortingsactie PPID bij paarden

PPID (voorheen ziekte van Cushing) is een hormonale aandoening, waarbij de hypofyse niet goed meer functioneert.

Indien uw paard of pony 1 of meerdere van de onderstaande symptomen heeft, dan is het verstandig om onderzoek te laten doen naar PPID.

• Hoefbevangenheid, ook wel bekend als laminitis.
  • Veranderingen in de vacht. Dit kan variëren van milde verharing of verandering van kleur in vroege stadia van de ziekte tot een te volle, langharige en krullerige vacht in latere stadia van de ziekte.
  • Verandering in de lichaamsbouw: hangbuik, spierverlies van de bovenlijn.
  • Vetophopingen en verdikkingen rondom de ogen.
  • Abnormaal zweten rond de nek en schouders. De dikke vacht speelt hierbij mogelijk een rol.
  • Veel drinken en plassen.
  • Lusteloosheid en verminderde prestaties.
  • Verminderd afweersysteem, terugkerende infecties (zoals bijvoorbeeld bijholte-ontsteking) en vertraagde wondgenezing.

Omdat het najaar een gunstige periode is om uw paard op PPID te laten onderzoeken, is er in de maanden september en oktober een kortingsactie. Het laboratorium onderzoek is hierbij gratis!

In tegenstelling tot voorgaande jaren kunt u dit jaar ook van deze actie gebruik maken voor de controle van uw paard als deze al is gediagnostiseerd met PPID.

Voor meer informatie over PPID of het maken van een afspraak kunt u telefonisch contact opnemen met de praktijk via 0315-395530.

Voor meer informatie over PPID kunt u ook kijken op www.pppidbijpaarden.nl